Konkurs na stanowisko głównego księgowego
OGŁOSZENIE O NABORZE
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej im. bł. Jana
Pawła II w Płocochowie ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na
wolne stanowisko, głównego księgowego Publicznej Szkoły Podstawowej
im. bł. Jana Pawła II w Płocochowie
I .Wymagania niezbędne:
1. Wykształcenie:
• ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomiczne
wyższe studia
zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia
podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
• ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co
najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
• jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych
przepisów, posiada
świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg
rachunkowych lub certyfikat księgowy, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
2. obywatelstwo polskie,
3. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
4. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw
publicznych,
5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z
oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6. nieposzlakowana opinia,
II .Wymagania dodatkowe:
1. ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia
magisterskie lub ekonomicznestudia podyplomowe
2. znajomość przepisów prawa w zakresie rachunkowości budżetowej, ubezpieczeń
społecznych oraz podatków, umiejętność właściwej interpretacji i stosowania,
3. znajomość obsługi komputera w zakresie pakietu biurowego oraz programów
związanych z
płacami, finansami oraz płatnikiem ZUS.
4. obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę,
5. rzetelność, staranność, samodzielność, komunikatywność, wysoka
6. kultura osobista, umiejętność analizy problemów i poprawnego wyciągania
wniosków.
III Zakres wykonywanych zadań:
1. prowadzenia rachunkowości jednostki,
2. wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
3. dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem
finansowym,
4. dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności poszczególnych
dokumentów
dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
5. stworzenia warunków najefektywniejszego wykonywania funkcji ewidencyjnych
przez
uzyskiwanie danych:
· wysokiej jakości,
· terminowo (możliwie
najszybciej),
· według wymagań kierownictwa
jednostki.;
6. wprowadzenia najlepszych metod pracy przez:
· planowanie czynności
ewidencyjnych (harmonogramy),
· szkolenia i instruowanie
personelu,
· racjonalny podział pracy
pomiędzy pracowników,
· równomierne rozłożenie pracy
w czasie,
· właściwe wykorzystanie
środków i przedmiotów pracy,
· zastosowanie odpowiedniej
techniki rachunkowości,
· podniesienie wydajności pracy
ewidencyjnej.
7. Zgodnie z ustawą o rachunkowości :
przyjęcie zasad polityki rachunkowości,
prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych ujmujących
zapisy
zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu
aktywów i
pasywów,
wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
sporządzanie sprawozdań finansowych,
gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji.
8. Przy organizowaniu rachunkowości niezbędne są:
znajomość obowiązujących przepisów, ustalających jednolite zasady
rachunkowości dla
całej gospodarki narodowej oraz rozwiązania szczególne dla jednostek sektora
publicznego,
znajomość sektora finansów publicznych i jego jednostek organizacyjnych oraz
form
prawnych, źródeł finansowania, klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów
i
rozchodów, zakresu sprawozdawczości,
ustalenie charakteru, rodzaju, zakresu, ilości i odbiorców informacji
księgowych,
niezbędnych do kierowania pracą poszczególnych komórek i całej jednostki,
jednostki
samorządu terytorialnego, sektorem publicznym i całą gospodarką narodową,
ścisłe określenie przedmiotu ewidencji,
znajomość form i technik księgowości,
znajomość podstaw organizacji pracy w dziale księgowości.
9. Organizacja rachunkowości wiąże się ściśle z organizacją całej jednostki.
Przejawia się to przede wszystkim w tym, że:
struktura jednostki wytycza tryb sporządzania dokumentacji źródłowej, obiegu
dokumentów między poszczególnymi komórkami, sposób opracowywania dokumentów
pierwotnych i wtórnych itp.,
poszczególne formy organizacyjno-prawne (środki specjalne, gospodarstwo
pomocnicze,
fundusze celowe) pozostają w określonej łączności gospodarczej, co z kolei
wpływa na
zakres prowadzonej przez nie ewidencji oraz na jej powiązanie z księgowością
główną,
szczególne cechy systemu zaopatrzenia, charakter zadań publicznych, źródła
finansowania,
zakres odpłatności, wymagają dostosowania dokumentacji źródłowej, wpływają na
wybór
metody kalkulacji itp.,
czynności ewidencyjne wykonują nie tylko księgowi, lecz również inni
pracownicy
jednostki,
kierownictwo jednostki oraz pracownicy odpowiedzialni za gospodarkę finansową
i
majątkową muszą w codziennej pracy posługiwać się licznymi danymi
finansowo-księgowymi.
IV Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny,
2. życiorys – curriculum vitae,
3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4. kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy,
5. kopia dowodu osobistego,
6. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje,
7. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z
pełni praw
publicznych,
8. oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo
skarbowe,
9. pisemne oświadczenie o treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych
osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu
rekrutacji zgodnie z ustawąz dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych
osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.),
10. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na danym
stanowisku,
11. opinia o pracy bądź referencje z poprzednich miejsc pracy (jeżeli kandydat
takie posiada),
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z
dopiskiem: „Dotyczy otwartego i konkurencyjnego naboru na wolne stanowisko ,
głównego księgowego Publicznej Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w
Płocochowie
w siedzibie Przedszkola Miejskiego Nr 5 lub przesłać pocztą na adres:
Przedszkole Miejskie Nr 5,06-100 Pułtusk ul.17 stycznia 6 w terminie do dnia 1
października 2012 r. do godz. 16:00.
Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu
Informacji Publicznej (www.umpultusk.bip.org.pl jednostki organizacyjne) oraz
na tablicy informacyjnej w siedzibie przedszkola.
Osoby, które spełnią wymagania formalne zostaną powiadomione telefonicznie o
terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę , z tym, że
pierwsza umowa zawarta będzie na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.
zarządzenie wewnętrzne dyrektora dotyczące naboru na stanowisko głównego księgowego
Zarządzenie wew. nr 6/ 2012
Dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Płocochowie
z dnia 17 września 2012r.
w sprawie ogłoszenia naboru i powołania Komisji Rekrutacyjnej na wolne
stanowisko
głównego księgowego w Publicznej Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II
w Płocochowie
Na podstawie
art. 11 i 13 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(Dz. U. Nr 223, poz. 1458) w sprawie wprowadza Regulaminu naboru na wolne
stanowiska
administracyjne w Publicznej Szkoły
Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Płocochowie w Pułtusku zarządzam, co
następuje:
§ 1
1. Ogłasza się nabór na wolne stanowisko administracyjne: głównego księgowego
w
Publicznej Szkoły Podstawowej im. bł.
Jana Pawła II w Płocochowie
2. Ogłoszenie o naborze stanowi załącznik do zarządzenia.
§ 2
Powołuje się
Komisję Rekrutacyjną do przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko
administracyjne głównego księgowego w Publicznej
Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Płocochowie w składzie:
1. Ewa Bochenek– Dyrektor Publicznej
Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Płocochowie – Przewodniczący
Komisji,
2. Marianna Mądrowska– samodzielny referent Publicznej Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Płocochowie –
Członek Komisji,
3. Anna Figoń – inspektor ds. kadr Publicznej Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Płocochowie –
Sekretarz Komisji.
§ 3
Z przeprowadzonego naboru kandydatów Komisja sporządzi protokół, który przekaże dyrektorowi Publicznej Szkoły Podstawowej im. bł. Jana Pawła II w Płocochowie
§ 4
Wykonanie zarządzenia powierza się Komisji Rekrutacyjnej .
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2012-09-17 11:58:03
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2012-09-17 11:58:03
- Liczba odsłon: 1626
- Historia dokumentu: