Rekrutacja do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych z terenu Gminy Pułtusk w rok szkolny 2015/2016.
W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci 3-4-5 letnie zamieszkałe w Gminie Pułtusk. Dzieci pięcioletnie (urodzone w 2010 roku) obowiązane są odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego. Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy pięć lat.
W przypadku większej liczby dzieci zgłoszonych do przyjęcia do danego przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole niż liczba przygotowanych miejsc przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne.
Rodzice/prawni
opiekunowie zamieszkali poza Gminą Pułtusk mogą ubiegać się
o przyjęcie dziecka dopiero w postępowaniu uzupełniającym, które będzie
prowadzone po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli
przedszkole/szkoła będzie dysponowało wolnymi miejscami.
Kontynuacja edukacji przedszkolnej dzieci uczęszczających do przedszkoli w roku 2014/2015
- Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które obecnie uczęszczają do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych, składają deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym w przedszkolu/szkole, do którego uczęszcza dziecko (w terminie 7 dni poprzedzających rekrutację).
Zapisy dzieci do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych Gminy Pułtusk prowadzone będą w terminie
od dnia 1 kwietnia 2015r. do 21 kwietnia 2015r.
Postępowanie rekrutacyjne na wolne miejsca w przedszkolu/szkole prowadzi się na wniosek rodziców/prawnych opiekunów dziecka.
- Do wniosku rodzice/prawni opiekunowie dołączają dokumenty/oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów.
- Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia” .
W przypadku braku potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniu, komisja rekrutacyjna, rozpatrując wniosek, nie uwzględnia kryterium, które nie zostało potwierdzone.
W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie kryteria określone w ustawie o systemie oświaty tzw. kryteria ustawowe.
- Wielodzietność rodziny kandydata – rodzina wychowująca troje i więcej dzieci,
- Niepełnosprawność kandydata,
- Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
- Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
- Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
- Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie – wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem,
- Objecie kandydata pieczą zastępczą.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po jego zakończeniu przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie brane są pod uwagę kryteria ustalone przez organ prowadzący, tzw. kryteria dodatkowe:
1) pozostawanie obojga rodziców w zatrudnieniu, wykonywanie czynności na podstawie umowy cywilnoprawnej, pobieranie nauki w systemie dziennym, prowadzenie przez nich gospodarstwa rolnego lub działalności gospodarczej - 64 punkty,
2) pozostawanie jednego z rodziców w zatrudnieniu, wykonywanie czynności na podstawie umowy cywilnoprawnej, pobieranie nauki w systemie dziennym, prowadzenie przez nich gospodarstwa rolnego lub działalności gospodarczej - 32 punkty,
3) uczęszczanie rodzeństwa kandydata do tego samego przedszkola, do którego kandydat ubiega się o przyjęcie – 16 punktów,
4) uczęszczanie rodzeństwa kandydata do szkoły funkcjonującej w pobliżu przedszkola, do którego kandydat ubiega się o przyjęcie – 8 punktów,
5) zadeklarowanie uczęszczania do tego samego przedszkola rodzeństwa kandydata – 4 punkty
W przypadku nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów oraz w sytuacji braku potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniu, komisja rekrutacyjna, rozpatrując wniosek, nie uwzględnia danego kryterium.
Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów :
- oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
- orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.)
- prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
- dokumenty potwierdzające objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013r. poz. 135 z późn. zm.)
- oświadczenie o zatrudnieniu rodzica/opiekuna,
- oświadczenie o uczęszczaniu rodzeństwa kandydata do szkoły w pobliżu przedszkola.
Harmonogram postepowania rekrutacyjnego do przedszkoli / oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych:
1 kwietnia |
21 kwietnia |
Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola/ oddziału przedszkolnego. |
22 kwietnia |
Wywieszenie na tablicy informacyjnej przedszkola/szkoły podstawowej listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. |
|
23 kwietnia |
29 kwietnia |
Pisemne
potwierdzenie woli zapisu dziecka |
30 kwietnia |
Wywieszenie na tablicy informacyjnej przedszkola/szkoły list dzieci przyjętych i nieprzyjętych. |
Jeżeli przedszkole/szkoła podstawowa będzie dysponowała wolnymi miejscami przeprowadzone zostanie postępowanie rekrutacyjne uzupełniające.
1 czerwiec
|
ustalenie wykazu wolnych miejsc |
|
2 czerwiec |
16 czerwiec |
Złożenie podpisanego wniosku o przyjęcie w przedszkolu/szkole. |
19 czerwiec
|
Opublikowanie list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. |
|
30 czerwiec |
3 lipiec |
Pisemne
potwierdzenie woli zapisu dziecka |
7 lipiec
|
Opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych. |
Wniosek o przyjęcie dziecka oraz druki niezbędnych oświadczeń dostępne są w przedszkolach i szkołach podstawowych, w których funkcjonują oddziały przedszkolne.
REKRUTACJA DO KLAS I SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2015/2016
W roku 2015/2016 na podstawie przepisów przejściowych zachowane zostają dotychczasowe rozwiązania gwarantujące miejsce w publicznej szkole podstawowej kandydatom zamieszkałym w obwodzie szkoły. Nie przeprowadza się postępowania rekrutacyjnego - uczniowie przyjmowani są z urzędu. Obowiązkiem rodzica w tym przypadku jest zgłoszenie dyrektorowi, że ich dziecko będzie uczęszczało do szkoły. Dyrektor nie może odmówić przyjęcia do szkoły kandydata zamieszkałego w obwodzie.
Rodzice dzieci z obwodów szkół podstawowych proszeni są, w terminie do 21 kwietnia 2015r., o dokonanie pisemnego zgłoszenia dziecka do klasy pierwszej.
W przypadku, gdy szkoła będzie posiadała wolne miejsca przeprowadzone zostanie postępowanie rekrutacyjne dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły, których rodzice złożą do dyrektora szkoły odpowiedni wniosek.
Harmonogram postepowania rekrutacyjnego do szkół podstawowych oraz druk zgłoszenia kandydata zamieszkałego w obwodzie szkoły i wnioski dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem dostępne w szkołach.
HARMONOGRAM
REKRUTACJI
DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
OD DNIA |
DO DNIA |
ETAP REKRUTACJI/CZYNNOŚĆ RODZICA |
||
· Postępowanie rekrutacyjne do oddziału przedszkolnego |
||||
1 kwietnia |
21 kwietnia |
Złożenie podpisanego wniosku o przyjęcie dziecka w oddziale przedszkolnym (sekretariat szkoły). |
|
|
22 kwietnia |
Wywieszenie na tablicy ogłoszeń szkoły listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. |
|
||
23 kwietnia |
29 kwietnia |
Pisemne potwierdzenie woli zapisu dziecka w oddziale przedszkolnym, do którego dziecko zostało zakwalifikowane. |
|
|
30 kwietnia |
Wywieszenie na tablicy ogłoszeń szkoły listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych. |
|
||
- Informację wprowawdził(a) do BIP: ADMIN
- Data udostępnienia w BIP: 2015-04-10 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2015-04-10 16:40:58
- Liczba odsłon: 1339
- Historia dokumentu: